Kostarika – Manuel Antonio

V pátek, 15. srpna, celá Kostarika slavila den matek, očividně to tu hodně prožívají, většina studentů totiž nešla do školy už ve čtvrtek…

Složili jsme větší partu ze čtyř mexičanů, francouzky a dvou čechů. Kupodivu se nám všem podařilo vstát a stihnout autobus, který odjížděl už ve 4:30 z centra Cartaga. V San José jsme přesedli na další autobus směr Quepos/Manuel Antonio. Manuel Antonio je kostarický národní park v provincii Puntarenas, takže opět Pacifik. Cesta trvala přes 4 hodiny na zhruba 200 km a stála něco málo přes 5000 colones.

Potom, co jsme si došli za 500 na záchod a zaťukali si na čelo, jsme šli najít nejlevnější hotel. Jedna noc vyšla na 12 USD, ale byl tam bazén, houpací sítě, lehátka, prostě všechno co je potřeba :) Pokud tedy ovšem nepotřebujete postel a teplou vodu…

Odložili jsme nepotřebné krámy a vyrazili do národního parku.

Kostarika Costa Rica gringo pricing
Gringo pricing. A to ani nejsme gringos!

Park je jen taková cestička uprostřed deštného pralesa, žádné ploty ani zákazy krmení. Pokaždé jsem se chytil nějaké party, která zírala do koruny stromů a pokřikovala: „Jéé, vidíte to taky?!“. Když už jsem konečně z té španělštiny pochopil, co mám vidět, tak už to uteklo. Všechno kromě lenochoda, jeho tempo zvládám s přehledem.

Kostarika Costa rica manuel antonio gecko lizard
Podobných fešáků jsou tam spousty, naštěstí se i rádi fotí.

Součástí parku jsou i dvě nádherné pláže, kde jsme se po zbytek návštěvy parku koupali, fotili, potili a vůbec. Je tu taky spousta opic!

Kostarika costa rica monkeys fucking
Na turisty jsou tu místní očividně zvyklí. (Tuto fotografii bych rád věnoval Filipovi, není to Taiwan, ale snad se ti bude líbit!)

Park zavíral už v 16:00 a tak jsme šli najít nějakou levnou místní restauraci, dát pivko na pláž a sledovat nádherný západ slunce.

Ráno se postupně všichni vyhrabali z neklimatizované stáje, kde bylo celou noc kupodivu opravdu příjemně. Nechtěli jsme už utrácet moc peněz a tak jsme zvolili neplacenou pláž, kde jsme se kochali večer.

Z předchozího dne jsem, i přes ukrutné mazání krémem, měl spálená ramena. Nechtěl jsem to už moc přikrmovat, ale na pláž jsem prostě musel! Namíchal jsem krém třicítku s padesátkou, nevím co z toho vzniklo, ale spálil jsem se jak hovado.

Na autobus jsme vyrazili už po druhé hodině odpoledne, válet se tam celý den bych asi nevydržel. Jen co jsme vystoupili z místní linky v nedalekém Queposu, začalo lít jako z konve. Měli jsme opět velké štěstí, celé dva dny bylo nádherně!

Kostarika Costa Rica playa beach
Menší vsuvka. Nesedí chronologicky k textu, ale je tam nádherně a to sedne pokaždé.

Ve škole už mi začínají dávat dost úkolů a tak jsem byl rád, že tenhle výlet byl kratší, vše jsem potom v klidu dohnal.

Tyhle výlety do turistických oblastí jsou dost náročné na finance. Jsou tu zvyklí okrádat Američany a nikoho nezajímá, že studujeme na TECu. Ani klukům z Mexika na to neskočili a platili všude cenu jako turisti. Takže můj plán – opálit se a naučit se španělsky, abych zapadl mezi ticos – asi nevyjde.

Kvůli škole a financím si dám od výletů nějakou chvíli oddych. Sehnali jsme si tu teď dvě pěkná kola a tak budeme podnikat menší a sportovnější výlety v okolí Cartaga. Snad mi to i pomůže lépe poznat město. Už jsem tu měsíc a pořád se mi stává, že jdu městem a říkám si, kde to ksakru jsem. Naštěstí vždy nakonec trefím do té mé chatičky.

Budu zase rád za jakoukoliv reakci, kritiku, sdílení, všechno! Nakonec opět přikládám fotky z Flickru, některé z nich jsou od Aničky :)

Be Sociable, Share!

2 odpovědi na “Kostarika – Manuel Antonio”